Prof. Dr. Gianfranco Walsh
und Marketing, Friedrich-Schiller-Universität Jena
Profil
Prof. Dr. Gianfranco Walsh ist Inhaber des Lehrstuhls für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Marketing an der Friedrich-Schiller-Universität Jena und Visiting Professor an der Strathclyde Business School, Glasgow, UK. Er studierte Betriebswirtschaftslehre und Management Science in Lüneburg und Manchester. Anschließend promovierte und habilitierte er an der Leibniz Universität Hannover.
Service Management, E-Commerce, Reputationsmanagement
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Das Original: Gabler Wirtschaftslexikon
Veröffentlichungen / aktuelle Projekte
Walsh, G.; Kilian, T.; Deseniss, A. (2013): Marketing – Eine Einführung auf Grundlage von Case Studies, überarb. 2. Auflage, Wiesbaden u.a. (Springer Gabler).
Walsh, G.; Dose, D.; Brach, S.; Albrecht, A. (2013): Marketingübungsbuch, Wiesbaden u.a. (Springer Gabler).
Walsh, G.; Bartikowski, B.; Beatty. S.E. (2013): Impacts of customer-based corporate reputation on non-monetary and monetary outcomes: The roles of commitment and service context risk, British Journal of Management (http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-8551.2012.00845.x/abstract).
Rosenbaum, M.; Walsh, G. (2012): Service Nepotism in the Marketplace, British Journal of Management, 23 (2), 241-256.
Shiu, E.; Walsh, G.; Shaw, D.; Hassan, L. (2011): Consumer Uncertainty, Revisited, Psychology & Marketing, 28 (6), 584–607.
Walsh, G.; Mitchell, V.-W. (2010): The Effect of Consumer Confusion Proneness on Word of Mouth, Trust, and Customer Satisfaction, European Journal of Marketing, 44 (6), 838-859. [3*] (C)
Groth, M.; Hennig-Thurau, T.; Walsh, G. (2009): Customer reactions to emotional labor: The roles of employee acting strategies and customer detection accuracy, Academy of Management Journal, 52 (5), 958-974.
Zhang, J.; Beatty, S. E.; Walsh, G. (2008): Review and future directions of cross-cultural consumer services research, Journal of Business Research, 61 (3), 211-224.
Walsh, G.; Beatty, S. E. (2007): Customer-based corporate reputation of a service firm: scale development and validation, Journal of the Academy of Marketing Science, 35 (1), 127-143.
Hennig-Thurau, T.; Houston, M.; Walsh, G. (2006): The Differing Roles of Success Drivers Across Sequential Channels: An Application to the Motion Picture Industry, Journal of the Academy of Marketing Science, 34 (4), 559-575.
Messung von Dienstleistungsproduktivität