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Commodity Approach

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Das Original: Gabler Wirtschaftslexikon

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    Ausführliche Definition

    güterbezogene Betrachtungsweise des Marketings. Es werden spezifische Marketingkonzepte für unterschiedliche Gütertypen entwickelt. Bes. wird eine Unterscheidung nach Konsumgütern (Konsumgütermarketing) und Investitionsgütern (Investitionsmarketing) und immateriellen Dienstleistungen (Dienstleistungsmarketing) vorgenommen. Die zunehmende Verbreitung sog. digitaler Güter führt zu neuen konzeptionellen Ansätzen des Onlinemarketings.

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      Autoren der Definition und Ihre Literaturhinweise/ Weblinks

      Prof. Dr. Manfred Kirchgeorg
      HHL Leipzig Graduate School of Management,
      Lehrstuhl für Marketingmanagement
      Professor

      Literaturhinweise SpringerProfessional.de

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      The commodity function X and the money function Y are introduced to construct a unified micro-macro-economic analytical framework.
      Commodity spot prices have traditionally been modelled by a random walk. A state-space formulation is presented and used to forecast copper spot prices. This method and another advocated by S. J. Taylor are compared and conclusions presented.
      Management practises are actually designed CO-oriented. Following the societal demand for implementing multifunctional agriculture it is necessary to examine in how far the existing management practices are as well feasible to produce NCOs or in how

      Sachgebiete